Air mani keluar ketika kencing

0 comments
SAYA berkahwin dengan seorang duda setahun lalu tetapi belum ada anak. Suami mempunyai anak hasil perkahwinan dengan isteri pertama. Masalahnya, apabila kami melakukan hubungan, dia tidak pernah mengeluarkan air mani. Katanya, air mani keluar bersama air kencing apabila dia membuang air kecil selepas kami bersama.
Suami sudah bertemu doktor dan diberikan ubat bagi mengeluarkan air mani tetapi kesannya negatif. Suami juga pergi berurut mengikut cara tradisional. Bolehkah masalah ini dipulihkan dan adakah saya berpeluang mempunyai anak?

ISTERI RESAH
Melaka



Suami anda sudah memberi jawapan mengenai masalah yang dia alami. Dalam ceritanya kepada anda, selepas melakukan seks dan mencapai klimaks tanpa ejakulasi, dia akan terasa mahu membuang air kecil dan ketika itu, air mani serta kencingnya keluar.

Masalah yang dia alami dikenali sebagai ‘Retrograde Ejaculation’ atau ejakulasi ke belakang, iaitu ejakulasi ke dalam pundi kencing! Masalah ini sering berlaku kepada lelaki yang menghidap kencing manis kerana kerosakan urat saraf yang terbabit dengan sistem kawalan ejakulasi.

Ada juga lelaki mengalami masalah sama akibat kesan sampingan ubat tekanan darah tinggi jenis ‘Alpha-blockers’. Kini ubat itu jarang digunakan doktor. Ada lelaki yang pernah menjalani pembedahan prostat mengalami masalah sama.

Untuk semua lelaki yang mengalami masalah ini, cara berkesan untuk membuat isteri hamil ialah melalui kaedah menapis sperma aktif daripada air kencing dan membersihkannya sebelum disalurkan ke dalam rahim isteri ketika isteri subur.

Kaedah ini hanya boleh dilakukan oleh pusat perubatan yang ada khidmat itu. Anda boleh rujuk ke pusat perubatan terdekat untuk mengetahui sama ada mereka membekalkan kaedah yang saya jelaskan tadi.

Anda juga boleh mencuba cara yang saya cadangkan kepada anda. Anda boleh cadangkan suami anda cuba lakukan hubungan seksual dengan pundi kencing separa penuh (berasa seperti mahu buang air kecil tetapi boleh tahan).

Dalam keadaan berkenaan, jika berlaku klimaks, ejakulasi boleh berlaku dan ada sedikit kemungkinan air kencing akan tercicir sedikit! Kadangkala ubat yang merangsangkan saraf seperti ubat ‘Simpato Mimitic’ boleh membantu. Semua rawatan ini hanya diberi di klinik atau hospital.

If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Air mani keluar ketika kencing"

Catat Ulasan