Awas bila putik tidak berbunga

0 comments
ISU hubungan seksual suami isteri sukar ditangani apabila kedua-dua pihak kurang pengetahuan mengenainya. Oleh itu pasangan berkahwin perlu tahu fungsi dan keadaan alat kelamin mereka supaya setiap hubungan yang berlaku memberi keselesaan kepada kedua-dua pihak.
Dalam isu ini saya mahu menyampaikan maklumat mengenai alat kelamin wanita bukan hanya kepada si isteri, tetapi juga kepada suami yang perlu mendapatkan maklumat tepat.

Buat pengetahuan semua, alat kelamin wanita mengembang ketika dalam keadaan ‘teruja’ dengan keseluruhan bahagiannya seperti bibir besar, bibir kecil dan klitoris kelihatan mengembang dan menonjol, termasuk pembukaan antara bibir kecil yang juga teruja dan lembap.

Faraj mudah dilegakan dengan mukosanya lembap serta basah. Keadaan ini paling sesuai untuk hubungan penetratif kerana anggota kelamin wanita itu sudah bersedia.

Ia adalah respons rangsangan seksual wanita. Ibarat putik menjadi bunga tapi jika keadaan sebegini tidak berlaku, wanita itu dianggarkan mengalami ‘mati putik’! Ini boleh disamakan dengan lelaki yang mengalami ‘mati pucuk’! Jika hubungan seksual terus dilakukan, ia seperti dipaksa, dan wanita itu akan mengalami kesakitan kerana keadaannya kesat dan juga kerana anggota kelamin bahagian luarnya tidak gebu dan menyakitkan apabila anggota kelamin lelaki memasukinya.

Saya ingin nasihatkan juga, bagi suami yang berdepan isteri ‘mati putik’, sebaik-baiknya perlu meningkatkan adegan ‘pemanasan’ supaya anggota kelamin pasangan mencapai keadaan teruja dan bersedia untuk adegan penembusan.

Jika alat kelamin isteri masih kurang kelembapan, elok guna bahan pelicin seperti dijual di pasaran.

Yang pasti, bagi menghayati hubungan seksual mantap, sebaik-baiknya lakukan penembusan apabila pasangan bersedia dan sama-sama memberi maklum balas ketika sesatu posisi dilakukan atas persetujuan bersama iaitu melakukan hubungan atas panduan bersama.

Dengan keadaan itu, sesuatu hubungan intim menjadi lebih seronok dan mengghairahkan. Jika keadaan tidak berubah, sebaik-baiknya dapatkan nasihat pakar bimbingan seks.
If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Awas bila putik tidak berbunga"

Catat Ulasan