Sakit belakang bukan faktor klimaks awal

0 comments
SAYA berusia 30 tahun berkahwin dua tahun lalu. Baru-baru ini saya dikesan mengalami sakit urat atau sakit belakang dan juga baru menghabiskan fisioterapi di hospital selama enam bulan.
Sejak itu didapati sakit belakang kian reda tetapi kadangkala ada terasa sakit sedikit. Soalan saya, adakah sakit belakang saya ini menyebabkan ejakulasi saya menjadi lebih awal daripada sebelumnya (hanya dua hingga tiga minit selepas ereksi).

Saya akan melakukan hubungan suami isteri untuk kali kedua bagi mencapai klimaks lebih lama. Namun, ia mungkin jadi seperti yang pertama. Apa harus dilakukan dan adakah ia membabitkan makanan dan minuman berais?

SUAMI TAK PUAS
Shah Alam, Selangor



Anda menyatakan mengalami masalah sakit belakang dan kini ia reda, tapi masalah cepat klimaks yang anda alami dan berlaku sejak berkahwin masih kekal.

Nampaknya sakit belakang anda tiada kaitan dengan masalah cepat klimaks. Secara kebetulan ketika anda sakit belakang, mungkin masalah cepat klimaks menjadi lebih ketara, sampai kali kedua anda lakukan seks masih cepat juga!

Mengikut istilah cepat klimaks, ia dikatakan berlaku apabila anda tidak dapat bertahan lebih seminit daripada masa ereksi anda masuk dalam faraj dan berdayung. Jika lebih seminit, ia bukan cepat klimaks!

Jika anda dan pasangan inginkan hubungan intim seksual yang lebih seronok, anda berdua patut mengambil lebih masa untuk proses pemanasan.

Selain itu, tidak salah jika anda mahu cuba menggunakan cincin penambat alat kelamin lelaki. Alat ini dijual di pasaran dan mudah mendapatkannya. Cincin itu dapat mengekalkan ereksi dengan padat dan mengalihkan fokus anda supaya tidak terpancut cepat. Jika sudah mencuba cadangan saya ketengahkan ini tapi masalah masih tak dapat diatasi, anda perlu jumpa doktor.

Jika mahu mendapatkan khidmat saya, boleh datang ke Damai Service Hospital di 109-119, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur atau layari, www.dsh.com.my.
If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Sakit belakang bukan faktor klimaks awal"

Catat Ulasan