Campur air kencing

0 comments
APABILA saya melakukan hubungan penetratif selepas mencapai klimaks, air mani yang keluar dari zakar saya terkeluar sekali dengan air kencing. Bagaimana cara untuk mengatasi dan apakah ada kesannya jika termasuk dalam rahim isteri saya.


RADUAN

Sintok, Kedah




Biasanya, apabila lelaki mencapai klimaks, sistem pancutan air mani menjadi aktif dengan cetusan air mani yang keluar secara dinamik melalui salur ejakulasi dan salur kencing bahagian pundi prostat dan terus menghala ke depan untuk keluar melalui salur kencing bahagian zakar.

Ketika air mani merentasi salur kencing bahagian pundi prostat, sistem komunikasi antara salur kencing bahagian pundi prostat dan pundi kencing tertutup. Ini membuatkan air kencing tidak terkeluar atau terhalang daripada tercicir keluar.

Jika sistem ini tergendala, iaitu sistem ‘komunikasi’ antara pundi kencing bahagian pundi prostat dan pundi kencing tergendala, air kencing boleh tercicir keluar bersama air mani ketika ejakulasi berlaku.

Kerosakan ini boleh berlaku akibat kecederaan kepada sistem itu seperti menyumbatkan penyalur besi dalam salur kencing ke pembukaan pundi kencing untuk melegakan pembukaan pundi kencing.

Perkara sama juga boleh berlaku apabila kawalan sistem komunikasi itu tergendala seperti penyakit urat saraf atau keradangan saraf yang mengawal sistem itu seperti yang berlaku kepada lelaki yang menghidap penyakit kencing manis ketara.

Sudah tentu dalam kedua-dua keadaan ini, air mani akan bercampur air kencing dan jika air kencing itu berasid, sperma akan mati.

Mungkin untuk tujuan kehamilan, jika lelaki itu mengamalkan minum cecair ‘alkali’ seperti soda sebelum bersetubuh, air mani yang keluar itu jika bercampur air kencing tidak akan menjejaskan sperma kerana air kencing itu beralkali (tidak berasid lagi).
If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Campur air kencing"

Catat Ulasan