Hikayat terung

0 comments
SOALAN

BETULKAH terung tidak bagus untuk lelaki kerana ada orang mendakwa ia boleh melemahkan tenaga batin lelaki?

ZAM,
Petaling Jaya


JAWAPAN


Memang menjadi kebiasaan budaya kita membuatkan mudah sangat terpengaruh dengan pelbagai mitos berkaitan dengan syahwat dan fungsi seksual sehingga kita yang terpelajar juga terikut tanpa menggunakan akal.

Ungkapan yang terung melemahkan tenaga batin lelaki juga adalah satu dari mitos.

Bayangkan terung yang mempunyai banyak khasiat makanan termasuk kalsium, protein dan vitamin A yang dianggap sebagai daging untuk mereka yang tidak makan daging (vegetarian eaters) diketengahkan sebagai makanan yang melemahkan syahwat!

Jangan mudah terpedaya dengan ungkapan yang mengaibkan kesihatan atau fungsi badan yang datang dari mereka yang tidak bertauliah.

Sebahagian besar dari mitos mati pucuk berpunca dari kejahilan turun-menurun nenek moyang kita dan masih mempengaruhi kehidupan seksual kita.

Kepercayaan budaya kuno yang syahwat dan tenaga batin lelaki menggambarkan kuasa kejantanan dan tenaga kelelakian masih kekal sehingga ke hari ini kerana masyarakat kita masih percaya dengan ilmu batin dan kuasa hitam.

Jadi tidak hairan jika kita masih mengekalkan kepercayaan kuno dan terbelenggu dengan kepercayaan yang songsang yang boleh melemahkan kesihatan seksual dan kesihatan batin kita.
If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Hikayat terung"

Catat Ulasan