Kemaluan mengecil selepas berkhatan

0 comments
SAYA ada kemusykilan mengenai kemaluan anak lelaki saya. Dia berusia 10 tahun dan berkhatan dua tahun lalu. Saya ingin tahu, mengapa kemaluannya semakin mengecil selepas berkhatan? Sebelum berkhatan, kemaluan anak saya tidak sekecil itu. Apakah tindakan yang harus saya lakukan?
MIJI
Pasir Puteh, Kelantan Anggota kelamin lelaki yang belum baligh memang kecil jika tidak tegang. Ereksi boleh berlaku secara spontan dan ketika kanak-kanak itu teruja atau pada waktu pagi ketika mahu buang air kecil.

Jika anak anda gemuk atau badannya berisi termasuk perut dan tundunnya, sudah tentu sebahagian besar pangkal alat kelaminnya akan terbenam.

Jika anda tolak lemak tundun di keliling alat kelaminnya, anda akan dapati alat kelaminnya ada batang dan bentuk. Apabila dia mula baligh, akan ada bulu roma halus di pangkal alat kelamin dan pada waktu sama lemak tundun mula susut dan badannya mula membesar dan perubahan suara menjadi lebih jelas.

Ereksi menjadi lebih kerap dan apabila ini berlaku tisu pengembang alat kelamin itu menambah, sekali gus menjadikan alat kelaminnya membesar.

Tidak salah jika anda bertanya kepadanya dari semasa ke semasa untuk mengetahui perkembangan ketumbesaran anggota kelaminnya. Jika berasa tidak selesa dengan saiznya, anda boleh membawanya bertemu doktor untuk penelitian.

If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Kemaluan mengecil selepas berkhatan"

Catat Ulasan