Bau tidak semestinya menaikkan syahwat wanita

0 comments
SAYA menerima maklumat mengenai ‘pheromones’. Adakah benar ia berfungsi untuk mengeluarkan bau kelelakian bagi mengghairahkan pasangan kita?
JAHA
Sentul, Kuala Lumpur
Banyak syarikat penjual ubat kuat dan ubat ghairah seks memperkatakan mengenai pheromones yang kononnya dapat mengghairahkan lelaki atau wanita yang baunya dikatakan menaikkan syahwat.

Mengikut pendapat dan pengetahuan saya, ia mengarut kerana kajian yang pernah dilakukan mengenai pheromones ialah terhadap binatang.

Bahan kimia semula jadi ini dihasilkan melalui peluh atau cecair daripada anggota sulit, najis atau air kencing yang dapat memberi ‘signal’ atau tanda tertentu kepada binatang lain yang sama spesies bagi memahami keadaan tertentu.

Sebagai contoh, anjing kencing di merata kawasan untuk memberitahu anjing lain bahawa itu kawasannya. Jika anjing betina hendak memberitahu ia dalam keadaan subur yang mana telurnya akan keluar, ia mengeluarkan cairan dari bahagian berdekatan anggota seksnya.

Lelaki kononnya mengeluarkan bauan badan spesifik daripada peluh ketiak yang dapat menggelorakan perasaan syahwat wanita yang terhidu atau sengaja menghidu pakaiannya yang dibasahi peluh.

Mungkin ini boleh berlaku jika minda wanita itu terbuka untuk membuat begitu. Jika tidak, ia tidak berlaku.

Sehubungan itu, jangan fikir minyak wangi mengandungi pheromones dapat membangkitkan perasaan syahwat isteri jika mindanya tidak terbuka untuk tujuan itu.
If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

No Response to "Bau tidak semestinya menaikkan syahwat wanita"

Catat Ulasan